» Snabb lasange

92608-820Ett jättelätt och gott sätt att göra lasange på är att använda Knorrs lasangemix. Mixen innehåller lasangeplattor och såsmix. Allt du behöver göra är att  tillsätta 500 gram köttfärs, 3 dl mjölk, 6 dl vatten och lite ost att ha på toppen.

Så här brukar jag göra: Hacka och fräs en stor gul lök i lite olja tills den blir mjuk, tillsätt köttfärsen och fräs tills den är genomstekt. Riv en stor morot fint och tillsätt. Rör ner sås mixen och häll därefter i 3 dl mjölk, 5 dl vatten och en bruk krossade tomater. Låt puttra ett par minuter. Extra kryddor brukar inte behövas eftersom såsmixen redan är gott kryddad, men vill man ha lite extra spicy smak så är cayennepeppar ett hett tips! Börja med sås i botten och varva med lasangeplattorna, avsluta med ett lager sås och strö lite ost på toppen. Sätt in i ugnen på 200 grader i ca 30 minuter.

Hur Knorr har tänkt sig att lasangeplattorna i mixen ska räcka till det övergår mitt förstånd, så ett hett tips är att köpa extra lasangeplattor tex fullkornsplattor från Zeta, de är goda!


den brukar jag med göra! :D riktigt god!

2007-01-02 // 22:56:28

Amanda: Ja visst är det enkelt och gott!

2007-01-03 // 17:02:33
» Blue

I min ugnsform räcker de till.

2007-01-04 // 18:38:05

hemmalagad lasange är bland det goaste som finns! :)

2007-01-04 // 18:52:31

Blue: Jo men det blir ju så mycket köttfärsröra å så lite pasta då.. men det är väl en smaksak =)
Sabina: Visst e' det!

2007-01-04 // 20:22:01
» lena

Jag har också recept på en jätteenkel lasagne.
Man blandar i ca 6 dl kelda ostsås och krossade tomater i köttfärsen. Fullkorns lasagneplattor och ost på toppen.

2007-01-06 // 13:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback