» 24 TIMMAR AV OTUR

Ibland går det inte som man vill. Det senaset dygnet har det inte gått alls som jag vill. Det började i söndags när jag skulle åka hem från Sthlm med tåg. I Herrljunga spårade tåget ur. Efter att vi väntat i ca 1½ timme så fick vi gå av tåget och släpa våra väskor nån kilometer till stationen i Herrljunga. Där ifrån blev det buss till Göteborg. Jag skulle ha varit hemma klockan halv nio, men kom istället hem halv ett på natten.


Igår när jag skulle köra ut bilen från parkeringen på jobbet så låter den som ett tröskverk som håller på att braka samman så jag var tvungen att ringa på bärgning som körde mig till en verkstad. Tydligen så var det ena fjädern fram som hade gått av. Där var jag cirka femt tusen fattigare. Perfekt så här vid jul och allt. Om jag räknar på vad jag har lagt på bilen sen jag köpte den i oktober förra året inkl en kommade service så är det drygt 10 000 kr. Trots detta så har det ändå varit värt det och väldigt skönt att ha bil! Dock så tänkte jag byta till våren, förmoldigen så blir det då en Seat Ibiza av nyare modell som jag hoppas ska strula mindre.


Visst är det surt punga ut med femtusen, men på något sätt så känns det ändå inte så farligt. Det är ju bara pengar!




» Pappa

Skönt att Du tar det på det viset.Det kostar att ha bil, men Seat Ibiza. Var har Du fått den iden från?

Burrrrr

2010-12-07 // 19:56:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback