» MIN JULGRAN!

I förrgår så klädde jag granen. Lite tidigt kan man kanske tycka. När jag bodde hemma så klädde vi alltid granen dagen före julafton eller möjligtvis dan före dan före dopparedan. Knäppt egentligen. Det är ju under advent som man vill få till den där julkänslan! Jag är hellre med gran gran två veckor innan jul än efter, då vill jag bara ha bort allt pynt och vänta på våren, som tyvärr oftast dröjer alltför länge på sig. Här med tänker jag alltså skapa min egen "klä granen den andra advent" tradition. :o)

Jag är mycket nöjd med min gran! Mycket av pyntet har jag gjort själv i år. Annat har jag köpt när jag varit ute och rest (tycker det är lite roligt med minnen i granen, pynt som betyder något helt enkelt). Tyvärr så råkade jag få fatt på en sne gran så jag hade ett litet helsike att få den att stå rakt. Jag höll säkert på att såga och borra i 45 minuter innan jag gav upp (ja, julgransfoten har en liten pigg i sig så man måste göra ett hål i foten på granen). Hur som helst så känner jag mig lite öm i skuldrorna av träningsvärk idag. Jojomen, här är man vältränad! *asg*


Just det ja! Så här blev mina gardiner som jag beställde från Jotex för ett tag sen.





» Anna

de blir ju så mysigt när granen lyser. Vi ska nog klä våran på lördag=)

2010-12-09 // 18:29:30

Haha Ja klär alltid granen den första advent :P hihi ja är nog lite ovanligt tidig! ;) Men ja tycker de är så mysigt. älskar verkligen julen! =D

2010-12-09 // 19:51:13
» Linda

Gillar er inställning! :o)

2010-12-11 // 09:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback