» 1:A ADVENT- NYTT SOFFBORD & JULPYNT

Då var första ljuset tänt, glöggen drucken, lussekatterna och pepparkakorna ligger och jäser i magen, snön dalar ner utanför fönstret och allt känns allmänt juligt och mysigt!

Idag har jag varit inne i city en sväng och unnat mig hela fyra stycken tröjor. Det tyckte jag att jag var värld efter två månader med minimilön. Dessutom så fick jag avbockat några julklappar. Om man inte kan åka in till stan mitt i veckan så tycker jag att söndag är den perfekta dagen. Hälften så mycket folk som på lördagar och alla affärer är i stort sett öppna.

Ikväll har jag satt upp en läslampa vid soffan och monterat ihop ett bord från Ikea:


Vi hade ett likande bord innan, men det var väldigt slitet samt att det inte fanns någon praktisk hylla att lägga tidningar, fjärrkontroller och annat bröt på :o) Lampan syns knappt, men den sitter över soffan längst till vänster. Till höger står mina "tomtekuddar" som jag sydde igår.


Så här blev det med tallriset och hjärtan jag sydde av filt och spets.

När jag hade cirka hundra meter kvar till Joel så trippar två fina rådjur över vägen i maklig takt. Jag tycker det känns fint på nåt sätt, att man vet att naturen och djuren bara är runt husknuten.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback