» BLAND FLYTTLÅDOR, SPACKEL OCH FÄRG

Hej på er!

Här är det fullt ös förstår ni :o) som ni vet så är ju hatverkarna klara med renoveringen, men i offerten så ingick inte renoveringen av ett rum, det gamla sovrummet. Så förra veckan hyrde jag en golvslipmaskin (det är ett plankgolv). Helskotta vad tung den var! Jag brukar vara rätt enveten med att bära och släpa saker, men den här var omöjlig att få upp för trappan utan hjälp! Slipningen gick iaf lätt som en plätt och det hela (ett rum på ca 9 kvm) var klart på runt två timmar. Nu är det lutat och såpat. Det blev så fint och väldigt stor skillnad mot innan! Ni ska få se bilder sen :o)


Sen har jag målat väggarna i en bruten vit nyans. Joels pappa har satt taklister och jag har målat dessa och golvlisterna. Så nu är rummet klart! Tämligen snabbt om ni frågar mig *hihi* Vila? Vem behöver det? Nåja, efter att ha flängt runt som en galning i snart tre veckor och i princip inte ägnat mig åt något annat än renovering så ska det faktiskt bli väldigt skönt att bara ta det luuuuugnt.. när allt är klart :o)


På måndag så måste jag vara ute ur min gamla lägenhet (bilden till vänster) för då tar de nya ägarna över så det kommer bli lite pyssel med den i helgen.


Påsken ja.. den var fin fin! Den spenderades 2½ dag i Dalsland i Joels släkts hus. Fantastiskt fint väder och jag njöt i fulla drag att inte göra någonting alls! På söndag efter frukost åkte vi hem igen för at ta tag i röjandet. :o)


Jag och Joel ska ha en liten inflyttningsfest här fram igenom tänkte vi och därför så tänkte jag vänta lite med att lägga upp bilder på renoveringen, blir mer spännande så, men några sneeks peeks kan jag nog inte hålla mig ifrån att göra :o)

Ikväll är det dag för torsdagstradition, syjunta med några tjejer! Jag ska vrika små kakor tänkte jag som jag köpte garn och mönster till när vi var i Dalsland :o)


Ha det fint!



» Anna

Ska bli spännande att se bilderna på renoveringen när du visar de sen =)

2011-04-28 // 18:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback