» AMSTERDAM

I helgen så var jag och hälsade på Helene i Amsterdam. Hur msysigt som helst! Vi ses inte så ofta, men varje gång vi gör det så känns det alltid lika lätt och kul!


På fredagen när jag kom så strosade vi runt lite och försökte hitta nån bra restaurang att käka på. Det var inte det lättaste att välja för det fanns huuur många som helst att välja på! Tillslut så hamnade vi på ett Steak house. Helt ok mat. Vi hade massor att prata om så vi var nog inte tillbaka i Nenis lägenhet förrän runt två-tiden.


På lördagen så gjorde vi stan. Jag måste säga att Amsterdam var väldigt charmigt med sina många kanaler, broar och sneda hus! Shoppingen var det inget fel på den heller! :o) På kvällen så möte vi upp en kollega till Helene och hans vän för mat och drinkar.


I söndags så gjorde vi oxå stan och shoppade det vi inte han på lördagen. Sen åkte vi till flygplatsen, checkade in mig och min väska där och tog sedan bussen där ifrån till Keugenhof, en jättefin park med en massa tulpaner, orkideer fontäner och en och annan väderkvarn. Alla blommor var inte utslagna, men det var väldigt fint ändå!


Vid 21:00 så lyfte planet till Göteborg och kl 11 var jag hemma i min lägenhet igen. Snabbt och lätt! :o)




Goda smoothies på en marknad


Marknad


Vackert med alla broar och gamla hus. Det var faktiskt rätt facinerade för i city så fanns i princip inte ett enda nytt hus.


15 grader och vår!


Charmiga byggnader!


... ännu mer knäppa hus :o)


..och mer..


Hade tulpanerna kostat 50 kr för 50 st (!) i Sverige så hade jag köpte det oftare. Fantastiskt vackert!


Jag och Helene. Lördag kväll.


Helenes kollega Massimo och han polare.


Inuti alla hus i Amsterdam så är det extremt smala och branta trappor där det är i princip omöjligt att få upp några möbler. Så man kopplar helt sonika en lina upp till toppen av huset (där det finns speciella anordningar för det) och sedan hissar man möblerna in och ut genom fönstren i stället. Och jag som tycker det är jobbigt att flytta i sverige.. :o)


Keugenhof, massor av fina tulpaner!




Charmigt!


Fina blommor.


Väderkavan- symbol för Holland


Roliga träskor


Jag som brud? *hehe*




Fina Helene!








Tulpaner som ser ut som rosor vill jag ha i min blivande trädgård.


Fräcka!



Under hela vistelsen i Amsterdam så gick vi säkert 4 mil. tr att man hade plockat med sig fotvänliga skor! Trots det så hade jag lite ömmande fötter och träningvärk i benen på måndagen. *hehe*



Oj så fina bilder!!! Man får juh riktigt vårlängtan nu! =)

2011-04-06 // 09:14:10
» Anna

Åh så fint de ser ut...

2011-04-07 // 19:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback