» 2 ST 90-ÅRS TÅRTOR :o)

Förra veckan så bakade jag två tårtor till Joels farmors 90-års dag. Det var roligt, men det tar sin lilla tid med alla moment; att göra de olika fyllningarna, sockerpasten, blommorna och själva tårtbottnarna. Jag måste verkligen hitta ett bättre recept på tårtbottnar som alltid lyckas! De jag gör blir rätt höga, men de blir rätt spröda. Den här gången så blev marängsmörkrämen väldigt bra! Kan tänka mig att den även är god att spritsa på cupcakes :o)

Tårtan med rosa blommor innehåller ljusa bottnar, ett lager med mosade jordgubbar och ett lager med lemoncurd mousse. Den är spacklad med marängsmörkräm och täckt med hemmagjord sockerpasta. Alla dekorationer är gjorda av samma sockerpasta som jag färgat med pastafärg, målat med en liten pensel, dekorerat med pearldust samt lite strössel.



Den med gula blommor innehåller chokladbottnar, ett lager med polkagrischokladmousse, ett lager med hallonmousse (grädde blandad med hallonsylt i detta fall). Även denna tårta är spacklad med marängsmörkräm, täckt med sockerpasta och dekorerad med blommor i sockerpasta.






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback