» 24 MINDRE KUL TIMMAR

Jag visste inte ens att det kunde åska samtidigt som det var en plusgrad och snöade. Vaknade igår strax efter att jag gått och lagt mig av att det lät kostigt och att det lixom blev ljust. Det tog ett bra tag innan jag förstod att det åskade. Ytterligare några timmar senare så vaknade jag av att jag hade ont i magen. Exakt samma känsla som tidigare! Tyvärr så verkar det inte som att det går att hitta orsaken. Gick iaf till jobbet imorse, men jag gillar inte att jobba när man inte mår bra och man inte känner sig allert. Det syns ju inte direkt på en att man har ont i magen och ingen förstår då heller varför man inte riktigt hänger med som man brukar. Det har varit ritkigt sketväder här i Göteborg idag. Blåsigt och regnat, vilket resulterade i att Älvsborgsbron var avstäng. Jag åkte från jobbet halv tre, men var inte hemma förrän kvart i fem. Det tog alltså 2 timmar och en kvart att åka 1,5 mil. Det är knappt 7 km/h. Jag hade i princip gått snabbare! Trisst när man inte vill annat än hem en fredag, men om man ska se det från den ljusa sidan så har det kanske hänt två gånger på ett år som jag råkat ut för samma sak.

När jag kom hem så sov jag i tre timmar. Magen är fortfarande knas, men nu sitter jag och tittar på Idol och surfar runt lite efter kameror så det känns lite bättre *hihi* Jag tror det står mellan antingen en Nikon D5100 eller en Sony NEX-5N. Det är vekligen grymt svårt att välja för utbudet är ju inte direkt litet och det är svårt att veta vad som fyller ens behov bäst.



Sonys NEX-5N till vänster och Nikons D5100 till vänster. Jag kan inte så mycket om systemkameror så jag var inne på Scnadinavianphoto i Mölndal och pratade lite med dem och försäljaren hävade att Sonys kamera kan allt som Nikos kan. Fördelen med Sonys är att den är liten och snygg och att den har en cool touchskärm. Nackdelen är att den känns inte lika beprövad som Nikons och att den inte har någon inbyggd blixt (dock så får man med en som man kan montera), den har heller inte någon sökare som standard. Dock så tror jag inte jag kommer att använda den så mycket eftersom jag har lite problem att blunda med att öga *hehe* SVårt val!!!


Update 22:25. Och där gick strömmen i hela huset, men jag är inte bitter ;)

 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback