» HJÄRTMOBIL

Inför julen så har jag knåpat ihop några hjärtmobiler. Hjärtana sydde jag ihop på symaskinen, vrängde ut och in, stoppade med vadd och tråcklade ihop. Knapparna är dit sydda för hand och för att fästa dem på bandet använde jag mig av min kära vän limmpistolen :o) Först testade jag att sy fast dem, men det var ett jäkla jobb och blev inte heller speciellt bra så jag limmade fast dem istället. Fördelen med limpistol är att det man limmar ihop sitter som berget!

Elementet på bilden är från 20-talat och fick sig en omgång med stålborte och vit färg i våras. Nu har jag tyvärr ingen förebild, men det blev verkligen en enorm skillnad! Jag gillar de här gamla radiatorerna. De känns så robusta och rejäla i sin konstruktion. Sen att de har placerat ut dem i huset på de mest märkliga ställena är en annan historia *hehe*

För den som är intresserad så kan jag berätta att plankgolvet är från när huset byggdes på 20-talet. Det har tagits fram under lager av plastmattor, slipats, lutats och vitsåpats.

Nu är jag hemma i Falköping och här är det faktiskt snö! Ingen har väl kunnat undgå att märka att jag längtat en del efter den ;o) Nu ska vi käka middag och sen ska jag sätta mig i soffan och inte lyfta på rumpan förrän jag ska gå och lägga mig.

God dan före dan före doppare dan på er!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback