» JULKORTS PYSSEL

Igår efter jobbet så rotade jag i mina lådor efter material som skulle kunna passa till julkort. Hade till min stora glädje mer bröt (västgötska?) än vad mindes! :o) Jag tog fram mina små högtalare, kopplade in Iphonen, startade appen "Xmas Radio" och satte på kanalen "Happy christmas radio". Det finns sjukt mycket olika radiokanaler att välja på, men jag har kommit fram till att den här kanalen faktiskt oftast spelar låtar som man känner igen. När allt var riggat så gick jag ner i köket, hällde upp ett stort glas med julmust och plockade fram lite julgodis. Och tro det eller ej, men julkänsolna kom faktiskt smygande och det var väldigt mycket roligare att pyssla ihop julkort än jag mindes. Så roligt att jag var tvungen att knåpa ihop ytterligare några idag när jag vaknat! :o)


Just det ja, jag kan tipsa om den här fiffiga gröna mattan som jag köpte på Stoff & Stil för ett tag sedan. Den går att skära på och utgör ett alldeles utmärkt skydd för mitt egenhändigt målade skrivbord! När jag inte anväder den så gömmer jag den bara bakom en byrå :o) Här kommer ett gäng bilder på julkorten:



Ett bra tips är att köpa på sig material efter jul till nästa års julkort. Förra året vet jag att jag köpte sånna här checka papper på Panduro till 70% rabatt :o)

Ikväll så ska jag vara barnvakt åt min brorsdotter Beatrice. Ska bli roligt, hon är ett riktigt litet charmtroll!

Innan dess så tänkte jag hinna med att göra lite julgodis, köra bort skräpet i vår sopsorteringssation och eventuellt ge mig ut och testa min nya kamera i naturen :o)


Hoppas ni får en alldeles fantastisk lördag!



















Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback