» DIARY



Det känns svårt att skriva något idag efter det som hänt i Norge. Känns banalt att blogga på som vanligt...

Det senaste dygnet har jag som så många andra följt vad som skrivits om massakern i Norge. Det är helt obegripligt hur en människa kan vara så ond och orsaka så otroligt mycket lidande. Det måste varit en fasansfull mardröm för de som befann sig på ön.

På ett sätt så var det nog bra för världsfreden att attentatet inte utfördes av Al Qaida eller liknande. Detta bevisar bara ytterligare att det finns galningar inom alla religioner och inom alla nationaliteter. Om man ska tro tidningarna så klassade han sig bl a som kristen fundamentalist.

Det får mig bara att än en gång tänka att vi inte skulle haft så mycket krig och ondska i värden om vi inte hade religioner. Själv är jag ateist och förstår inte varför man måste ha en religion att tro på. Varför räcker det inte att vara en god männsika och ha sunda värderingar. Vad blir så mycket bättre och lättare av att tro på en gud?

För att återgå till mitt eget liv som trots allt rullar på så hade vi besök av Sabina igår! Vi gick en långromenad i regnet på eftermiddagen och sen snyggade vi till oss och gav oss in till stan för en sen middag. Planen var egentligen att gå till Spice, men när vi klev av pendeln vid Liseberg så tokregnade det och vi hade inget paraply så vi orkade inte ta oss längre än till Taras. Jättego mat! MEN det verkar ha varit något galet med Sabinas för hon blev magsjuk under natten. Stackars tjej! Vi avslutade iaf kvällen med en god "Nogger drink" på Heaven 23.

Idag har vi varit inne hos Joels föräldrar och hjälp dem att måla, sen har jag kvistlackat taket i vårt badrum och kikat på ett avsnitt av True Blood.

För att nämna något om bilden så föreställer den en fågelbur som jag beställt från Jotex. I den har jag satt en murgröna. Tänkte först köpa en riktigt, men påminde mig själv om att mina inte så gröna fingrar förmodligen skulle haft ihjäl den fortare än kvickt så det blev en i plast istället. Tycker det blev fint det med. Hittade en "kruka" i tyg på Blomsterlandet som jag tyckte passade fint :o)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback