» ADVENTSLJUSSTAKE


I helgen hittade jag den här fina ljusbrickanHaga HemFrölunda Torg! I förrgår skyndade jag mig hem efter jobbet för att hinna ut i skogen och plocka mossa innan det mörknande. Jag han med nöd och näppe! :o) Hittade till min stora glädje även vitmossa! Det känns som just den alltid brukar vara svårast att hitta. Jag tycker det är fint när man blandar både grön- och vitmossa i ett arangemang. Jag plockade även med mig lite lingonris, lummer och tallris. De röda julgranskulorna hittade jag inte i skogen utan i källaren :o)

Måste tipsa om en jättebra app som heter Sweet! Det är en rabattkuponjsapp och den gav mig tex 20% på Haga Hem i söndags!



» Anna

Var med ute å plockade mossa för ett tag sen. Men här vid "våran" skog finns de massa vit mossa...Hittade även lite lingonris med lingon på som blev en fin dekoration=)

2011-11-24 // 16:44:14

Jättefin med alla naturliga inslag!



Mvh



Karin

2011-11-27 // 17:13:33

ALL LUMMER ÄR FRIDLYST och ska inte plockas alls.

Den växer mycket långsamt. Det går att köpa importerad från baltikum där den inte är fridlyst. Fråga varifrån den kommer och vet de inte så avstå.

För övrigt ser jag ingen vitmossa men däremot lite renlav.

2011-11-27 // 19:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback