» JULIGA KUDDAR



I helgen har jag sytt fyra stycken hissgardiner och av tygresterna har jag sytt fyra kuddar (50 x 50 cm) och nio tyghjärtan :o) Kuddarna sydde jag på samma vis som kuddfodralen till "sovkuddar" är sydda på. På så vis så slapp jag installera en dragkedjor, sy i knappar eller att tråckla igen hålet för hand. Det sist nämnda är verkligen sjukt tråkigt *hehe*

Det enda man behöver göra är att klippa ut ett tygstycke som är 54 x 125 cm. Fålla de två kortsidorna. Vika tyget räta mot räta omlott så att det blir 50 cm brett. Sedan är at bara att sy ihop sidorna och sedan vränga kudden rätt! :o)




» Anna

Du är så pysslig av dig. Roligt att läsa om de och man blir så sugen på att själv pyssla=)

2011-11-15 // 17:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback