» KLEN MEN GLAD

Då har man änna kommit igång med träningen då :o) I fredags var jag på mitt andra Zumba pass och även om det var jobbigt så gick det faktiskt snäppet bättre än det förta. Idag gymmade jag. Jag gick en halv timma på löpbandet och sedan körde jag armar, axlar och rygg. Vilket resulterade i att jag har lite svårt att hålla upp armaran för tillfället *haha* Det var ovanligt jobbigt att hålla i ratten på vägen hem ;o) Jag ser inte fram emot den träningsvärk som jag med all säkerhet kommer att få.

En annan lite kul sak hände idag. I år har jag ju som bekant gjort inte mindre än fyra försök att göra fudge. Nu kanske ni tänker "Men Gud! Kan hon inte sluta tjata om sin himla fudge". Vissa av er är säkert även sugna på att byta ut ordet "himla" mot ett mer kraftfullt ord ;o) Men nej, jag tänker inte sluta tajta förrän jag lyckas! Vissa försök har varit goda (men ändå inte sånna jag är ute efter) och vissa fullständigt oätliga. Med detta i ryggen så skrev jag ett mail till min favorit marknadsgodis leverantör nämligen Mariannelunds karamellkokeri. Man skulle kunna säga att jag bad på mina bara knän om lite tips. Och gissa vem som blev bönhörd? ME! Jag fick en massa tips som jag ska testa på en ny smet ikväll (om jag lyckas lyfta armarna)! Men först lägger jag ut receptet på de som jag gjorde i förrgår.


Nä, det är bara kul med ditt fudge trixande ;) Men du om du bränner kastrullen igen prova med en liten skvätt vatten å gnugga med bitsocker, det gör susen!

2011-11-10 // 18:45:44
» Nenis

Ett zumba pass är den bästa medicinen! Efter en timmes studsande hit o dit känner man sig alldeles lycklig av all den braiga musiken, av att man tagit sig igenom det och för att det är så kul!

2011-11-10 // 19:57:35
» Linda

Helene: Vad bra att jag inte tråkar ut er hihi Tack för tipset, det ska jag testa!



Nenis, Jag det var ritkigt grym musik! När jag får lite bättre kondition så kanske jag även orkar med att förfina mina rörelser lite hehe

2011-11-11 // 09:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback