» SPRAYMÅLA GARDINSTÄNGER

Igår när det var så fint väder och jag ändå skulle ta ner gardinerna för att sätta upp julgardiner så passade jag på att spray mina silverfärgade gardinstänger vita! Jag blev inte helt nöjd. Jag använde en spray som jag köpt på Clas Ohlsons och som jag varit lite kritisk mot innan. Den rinner väldigt lätt och den innehåller på tok för lite piggment enligt min mening. Jag tycker inte att man ska behöva spray tre gånger för att det ska täcka ordentligt! Joel har gammal grafitti färg i källaren i alla möjliga kulörer och dessa är tusen gånger bättre! Sprayar man tex vitt på ett svart underlag så räcker det men en gång för att det ska täcka fint! Nästa gång är det jag som åker och köper mer grafittifärg. Den vita grafittifärgen tog nämligen slut ganska snabbt. Mycket märkligt! ;o)

"Ställningen" svängde jag ihop av tre plankor och ett gäng långa spik. Hur som haver så blev de lite flammiga, men jag sprayade till dem när jag väl satt upp dem genom att hålla en pizzakartog på baksidan mot väggen så nu ser de fina ut! Om man inte vänder på dem det vill säga *haha*. Annars så hade det nog kunnat bli väldans bra, om man haft en bättre sparyfärg! :o)

 



» Liza

Hej Linda!

Så kul att du har hittat till min blogg!

Tyvärr kan jag inte visa fotona närmare då mina döttrar inte vill att barnen ska visas på bloggen, och det respekterar jag förstås. Men tavelväggen blev riktigt fin och extra bonus är att vi ser den från vardagsrummet.

Måste säga att jag tycker du har en mysig blogg så jag återkommer hit igen!

Kraaaaaaam!

Liza

2011-11-21 // 19:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback