» FALKÖPINGS HELG

I fredags åkte jag hem till Falköping. Helgen började bra med mammas äpplepaj och följdes av loppisbesök, höstmarknad på torget och konstnatta.


Mammas supergoda äpplepaj!


Marknad på torget


Härliga färger!


Vacker träd på torget!


Efter en timmas köande i bilen så kom i fram till kalkbrottet utanför Torbjörntorp där det var konstuställning. Rätt häftigt faktiskt. Det var dimmigt och marschaller lyste upp vägen.


Kosten var målad på stora dukar som var uppspända på ramar utmed kalkstenväggarna.






Vi han även med en promenad på Mösseberg. Tycker det är så vackert ute nu när naturen börjar skifta i gult, rött och orange!

Idag är det söndag och jag ska strax bege mig iväg till Falbyggdens Ost för att fika med en väninna jag inte träffat sen gymnasiet. Ska bli kul! Att fika på Osten kanske kan te sig som ett lite udda val, men det var nämligen det enda fiket som hade öppet på söndagar i den här stan. *humrf* Efter fikat så rullar bilen tillbaka till Göteborg och min älskling.



» Sanna

Mysigt med höstmarknad

2011-10-09 // 20:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback