» RENOVERINGEN AV MATGRUPPEN ÄR KLAR!

Då var jag heeelt färdig med renoveringen av matgruppen. Det som var jobbigast var utan tvekan stolarna. Även fast det inte är så mycket yta så tog det ändå lång tid att måla då det var pilligt att på färg runt om på alla pinnar. Först har jag slipat rubbet, sen spacklat de värsta skavankerna. Efter det så slipade jag igen, spacklade och slipade ytterligare en gång. När allt tråkigt slipande var klart så var det äntligen dax att sätta igång och måla. Tre lager färg krävdes det. Jag körde på två lager grundfärg och ett lager lackfärg. Det täckte fint!

Så här såg bordet ut när jag köpte det efter att jag spacklat bordsbenen som var rätt slitna och hackiga:


Nedan är en bild på bordet vi hade innan ut. Inget fel på det, men jag ville ha en matplats för sex personer och en lite mer rustik känsla.


Nedan ser ni det slutgiltiga resultatet!


Det blev dessutom ett tämligen billigt projekt. 1000 kr betalade jag för möblerna och 90 kr för den nya klädseln till stolarna. Färg och spackel hade vi kvar sen renoveringen så det var "gratis" :o)

Sist men inte minst så avslutar vi med en fin bukett blommor som min älskling överraskade mig med när jag kom hem. Nu pryder den bordet! :o)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback