» PIMPAD FÅGELHOLK


I förra veckan så haffade jag den här fågelholken på Panduo.

Jag gav Joels pappa i uppdrag att "jämna till baksidan" så att den kunde sitta an fint mot väggan. Himla tur man har som har en "svärfar" som har hela garaget fyllt med alla möjliga och omöjliga verktyg. Han har verkligen vektyg till allt. Jag upphör aldrig att bli förvånad över alla manicker han drar fram i olika situationer. Nåja, nu var det ju inte verktyg jag skulle skriva om utan min fågelholk :o)

Hur som haver. När baksidan var slät så målade jag holken svart med helt vanlig vattenfärg. Jag ville att träts ådring skulle lysa igenom lite. Sedan klädde jag den med dekorpapper som jag även detta köpt på Panduro. Jag använde mig av ett spraylim för att fästa pappret. Bra, men kladdigt *hehe*

Sist men inte minst så gjorde jag en liten skylt :o)

Nu hänger den så fint på gästtoaletten och väntar på att en liten fågel ska flytta in.. Och det lär den väl få vänta på ett tag :-P










Den där idén får jag nog sno ;-) Riktigt tjusig!

2011-09-14 // 20:56:21
» Anna

Vilken bra ide. Riktigt snyggt blev de=)

2011-09-18 // 16:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback