» BÄSTA PIZZASÅSEN

Så här i jueltider så kanske ni är mer sugna på julmat än på pizza, MEN sanna mina ord, i mellandagarna kommer ni bli sugna på raka motsatsen till julmat och vad kan då passa bättre än hemmagjord pizza. Ett väldigt bra tips när man gör hemmagjord pizza är att koka sin egen pizzasås! Det bli oändligt mycket godare än färdigköpt tomatsås med pizzasmak. Nu kan man ju tycka att det verkar väldans jobbigt att koka pizzasås varje gång som man ska göra pizza och jag håller med er. Jag brukar istället koka en omgång en gång i halvåret och sedan frysa in den i mindre burkar. Sen är det bara att ta fram en burk när det är dags att göra pizza.
 
Och jag säger det igen. Det blir mycket godare med hemmagjord pizzasås! Här nedn hittar ni receptet. Jag brukar dessutom tillsätta en tsk socker för att förhöja smaken.
 
Recept på pizzadeg finns över allt på nätet och brukar innehålla i princip samma sak. Har ni smaksatt olja hemma så är detta jättegott att tillsätta i degen. Den här gången hade jag en olja hemma med smak av vitlök och chili så denna tillsatte jag och det blev kanon gott! När degen fått jäsa i 25 minuter så trycker jag ut den i en långpanna och sedan breder jag på tomatsåsen och strör över ost. Klickade även på lite pesto. Sen gräddar man pizzan tills botten är klar och osten fått fin färg.
 
Sen la jag på paramskina och strödde över ruccola. Blev väldans gott!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback