» JULIG GÅ BORT PRESENT

Den här korgen hade jag med mig till Sabina och Martin i lördags. I den hittade man en hycint i en konservburk som jag klätt med presentpapper och hängt ett hjärta av keramik runt. Även ljuslyktan är gjord på kursen. Sen har hade jag bakat marknadsgodis, saffransbiscotti och vaniljfudge som jag slått in i små hemmagjorda påsar av cellofan. Receptet på vaniljfudge är en riktigt höjdare och kommer upp på bloggen inom kort ;) Just det ja, jag höll på att glömma cakepopsen, men de har jag ju redan bloggat om. Klickar ni in er under "godis" så hittar ni receptet på marknadsgodiset och under "småkakor" så hittar ni receptet på saffransbiscotti :)
 
Nog om presentkorgen och JÖSSES vad lång tid det tar att åka till och från jobbet bara för att råkar vara lite snö ute! I vanliga fall tar det 20 minuter och nu tar det 45 vid samma tider på dygnet. Tröttsamt! Det är ju nackdelen med snön, men de positiva överväger ändå än då länge tycker jag.Är ju så himla fint ute!
 
Tyvärr så har vårt tillbygge avstannat lite nu oxå för det går inte att gjuta när det är så här kallt, men det ser ut att bli plusgrader efter helgen så det håller jag tummarna för. Något som jag normalt sett inte skulle gjort så här i juletider. Men när väl grunden är gjuten så får det gärna fysa på igen *hehe*



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback