» 1 KG KÖTTBULLAR

Igår blev jag och Joel så vansinnigt sugna på hemmagjorda köttbullar och mos! Ok, egentligen så kanske det var mest jag som blev mest sugen, men Joel var inte sen att hänga på :o) Kort och gott så rullades det en fasligt massa köttbullar. Eftersom det var så många så stekte vi dem först i stekpannan för att ge dem lite fin färg sen stoppade vi in dem i ugnen på 225 grader i cirka 15 minuter för att de skulle bli genomstekta. När jag gör kötbullar så brukar jag ha i; blanfärs, riven gul lök, riven köttbuljongtärning, ägg, grädde, ströbröd, salt och svartpeppar. Jag brukar inte mäta utan gå lite på känsla och det brukar funka fint! Det är verkligen galet mycket godare med hemmagjorda köttbullar än köpta. I moset har jag smör, salt, vitpeppar och mjölk, sen vispar jag det så det blir fluffigt. Till detta serverades självklart rårörda lingon.

Idag är det inget höjdarväder ute, regnigt och blåsigt! Jag och Joel funderar lite på att bege oss till något museum. Känns som en ganska bra aktivitet en dag som denna. Förhoppningsvis så har de lite gott fika att köpa oxå :o) Ikväll ska jag tvinga Joel att titta på Melodifestivalen ;)

Hoppas ni får en skön lördag!!!



» Anna

Sv: Nej de där visdomständerna är inge skoj. Jag bara bävar för om man tvingas dra ut de...Usch=) Jag har frisktandvård så jag kan gå hur mycket som helst ;)



Mums köttbullar är verkligen gott.

2012-02-18 // 13:33:03
» Emma

Mums! Det är verkligen betydligt godare med hemmagjorda köttbullar, det håller jag med om!

2012-02-18 // 13:34:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback