» ALLA HJÄRTANS PRESENTER

Idag är det som säkert ingen har missat Alla hjärtans dag. Fånigt tycker vissa och att man inte behöver en dag för att visa sin kärlek. Jag tycker inte det ena behöver utesluta det andra och att Alla hjärtans dag är ett alldeles ypperligt tillfälle att få baka något gott, rå om sin älsklig lite extra och att tillbringa kvalitetstid tillsammans :o)

Mitt hjärta är inte så mycket för sötsliskiga bakverk så därför bakade jag något som jag vet att han gillar nämligen devil's food cake. Orginal receptet är i cupcake format, men det gick precis lika bra att göra den som en sockerkaka. Dock så behövde den vara inne längre, cirka 45 mintuer. Det blir ganska mycket smet så man behöver ha en stor form. Eftersom Joel inte gillar för mycket sött så pudrade jag bara över lite florsocker samt dekorerade med en sockerros och några bland. I paketen låg lite saker jag jag ansåg att han behövde och han verkade hålla med mig :o)

Buketten än min present från Joel. Jag älskar verkligen snittblommor. Ser så krispigt och fräscht!

Nu sitter jag här och väntar meddans Joel lagar mat till mig. Känns nästan lite ovant *hehe* Än så länge så har jag inte hört allt för många suck och stön från köket så det går nog bra ;o)

Update: Gjorde ett litet studiebesök i köket för att se hur det gick. Det vankas Flygande Jacob. Tyckte att den såg lite blek ut där i ugnen så jag frågade om han haft i chilisås. "Jajemen" var svaret "nästan hela flaskan". Jag tittade på flaskan. Det var SWEET chilisås, inte precis samma sak som vanlig chilisås, men det kanske kan bli gott ändå. Vem vet, Joel kanske har upptäckt en helt ny grej! ;o) Det ska även bli intressant att smaka något någon gång som inte avviker från receptet. Har ännu inte hänt ;-P





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback