» NY FÖNSTERLAMPA

Lite extra ljuskällor är ju aldrig fel så här i mörkrets tider. Kort och gott så var jag på Lamphuset och inhandlade en fönsterlampa. Ofta kan jag tycka att det blir så tråkigt ljus med taklampan tänd. Mycket mysigare blir det då med fler lite mindre ljuskällor. Sen måste jag säga att jag tycker att utbudet av sånna här mindre hängande fönsterlampor är bisarrt dåligt! Jag har googlat och kikat i affärer, men så mycket roligare än så här blir det inte :o( Kan känna att jag saknar något som kan liknas vid sånna där julstjärnor i papp, fast i sommarversion. De är piffiga och ger så fint ljus. Men tills någon tänker uppfinna det så får jag väl hålla tillgodo med den här lilla saken som iaf fyller sin funktion :o)

Det blev Sjöfartsmuseet till slut och sen en fika på det. Det var faktiskt väldigt intressant att läsa om Göteborgs varvsindustri och hur staden växt upp kring denna. Det var mycket barn där vilket jag kan förstå för det fanns en hel del skojigheter för de mindre :o)

Nu blir det snart Melodifestivalen, sen film. Vi har hyrt "Trespass" med Nicolas Cage och Nicole Kidman. Hoppas den är bra!

Notera det tråkga vädret utanför fönstret..




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback