» PIPIFÅGELMOBIL



Till Vilmas 1-års dag så sydde jag den här fågelmobilen. Jag har gjort en tididgare och det var riktigt kul så jag bestämde mig för att göra ytterligare en :o) Beskrivningen till själva fåglarna hittar ni här. Fåglarna är sammanfogade med en fisklina som jag trätt pärlor på. Om man lägger fisklinan dubbel så kan man göra en ögla längst upp som på vänstra bilden. Längst ner har jag gjort en liten toffs av en gammal spets jag hade liggandes. Tygerna inhandlades i helgen på Stoff och Stil. Där ifrån fick jag även med mig lite andra saker:

 

Pennor för att rita på tyg, en ny tygsax. Finns det något värre att försöka gnaga sig igenom tyget med en slö sax?! Fjädrar till påsk samt ett tvinnat snöre i vitt och rött som man säker kan använda till något kul nästa jul :o) Sist men inte minst; en rulle vit tråd.

Har ni inte besökt Soff och Stil så tycker jag ni ska göra det! Det är en fantastisk affär, med ett enormt utbud av tyger och andra attiraljer! Dessutom så är allt väldigt välorganiserat så man faktiskt har möjlighet att hitta det man söker  :o)


Trackback