» NY TILLBYGGNAD I 3D


Jag är aptrött idag. Tydligen så ligger jag och grubblar på tillbyggnaden på nätterna så jag inte kan sova. Hatar det, när man är i något mellantillstånd mellan vaken och sovande och man inte riktigt själv kan bestämma vad man ska tänka på. Inatt låg jag och funderade på hur man ska ansluta det nya taket till det gamla. Helt onödigt egentligen, jag är ju faktiskt ingen byggnadsingenjör utan blott en maskiningenjör så vi får väl helt enkelt anlita ett proffs som kan knåpa ihop konstruktionsritningar om det blir aktuellt.

Nåja, nu har vi efter diverse input tänk om. OM vi får för kommunen så satsar vi på en utbyggnad i två plan. Ett extra rum på ovanvåningen kan ju vara bra och ha och kostnadsmässigt så skiljer det förmodligen inte ofantligt mycket. Oavsett så blir det mer ekonomiskt än om man om två år senare skulle få för sig att "en våning över farstun hade ju inte varit dumt" Nu kan man väl kanske knappast kalla blubben på sidan en farstu längre så vi håller oss till tillbyggnad ;o) Rent estetsikt så tycker vi båda att detta alternativ är mycket snyggare än det förra.

Om någon undrar varför det varit lite tomt på de kreativa inläggen de senaste dagarna så beror det på att jag i princip enbart ritat efter jobbet. Men förhoppningsvis så får vi iväg bygglovsansökan snart och då kanske jag kan sluta grubbla på nätterna!



Snyggt, passar verkligen till nuvarande delen.



Här är det sjukstuga=(

Hade tänkt bjuda hit dig innan du åker men jag antar att du inte vill bli smittad...

PS: Fick bra besked

2012-01-11 // 20:00:19
» Pappa

Ser ju riktigt bra ut,men ni kommer ju nära grannen.

Försök få till en nedgång till källaren innomhus.

Jag håller dock fortfarande på en förlängning av huset ned mot gatan och en enkel entré liknande nuvarande fast vänd.

2012-01-12 // 12:41:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback