» NYÅRSAFTON 2011

Nyårsafton spenderades hemma hos oss i goda vänners lag och det visade sig bli en kanon kul kväll! Maten hade vi delat upp parvis. Elisabeth och Markus stod för förrätten som bestod av carpaccio på ruccolabädd. Det var faktiskt första gången som jag åt carpacio och det var riktigt gott. Definitivt något jag måste prova igen! Jag, Joel, Anna och Markus stod för varmrätten som blev helstekt oxfilé, potatiskaka med chevréost, rödvinsås, smörstekta kantareller och smörstekta haricoverts. Sandra och Anderas fixade en glöggig fördrink samt en ljuvlig mjölchokladpannacotta till dessert. Sofie och Jonas fixade gott vin till alla :o)


Lugnet före stormen.


Jag är inte så svängd när det kommer till borsdekorationer, men jag band iaf ett natursnöre runt servetten, satte dit en etikett som jag stämplat "God Jul och Gott Nytt År" på. Under la jag en kvist cypress. Sedan köpte jag faktiskt en tygvaxduk och det är jag glad för så här i efterhand *hehe* Alla fläckar gick att torka bort, till och med rödvinsfläckarna :o)


I väntan på förrätten..


Mitt hjärta :o)


Joel, Elisabeth och Markus. Varmrätten är uppäten!




Godaste desserten. Chokladpanacotta, med hallonsås och en snitt på toppen.


Ost och kex. Snurrbrickan är inte alls så pjåkig :o)


Andreas och Sandra


Anna, Elisabeth å jag. Notera kaffet på maten. Vi är så himla vuxna *haha*


Gamla vänner


Joel och Markus


Anna och Joel


Jag och Joel :o)


Hahahaha!


Vid tolvslaget gick vi till berget där man ser ut över Mölndal. Trots endel dis så var utsikten vacker!


Sen blev det BUZZ


Vi fick vin och Anna hade gjort en så himla fin presentpåse med hemmagjorda biscotti, hallongrottar i en fin plåtburk och te. Hallongrottorna har jag inte hunnit smaka på, men biscottisarna var underbara!

Tack alla för en riktig kanonkväll!



Jag snor lite bilder av dig ;)

Stort tack för i lördags, såå trevligt!

2012-01-03 // 17:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback