» TLLBYGGNADEN I 3D


Jag håller på att rita huset och den kommande tillbyggnaden i 3D. Det tar sin lilla tid och är mycket pill, speciellt eftersom jag inte har tillgång till en mus. Den nya delen är alltså den till vänster. Här är det tänkt att det ska bli en tvättstuga och en ny entré. Som det är idag så har vi tvättmaskinen i källaren och för att komma ner i källaren så måste man först gå ut och sedan runt huset. Inte direkt idealiskt. Jag har som mål att få klart alla ritningar inför bygglovet innan jag åker till Afrika. Man har ju hört att handledartiden kan vara rätt lång och vi hade väl tänkt att börja byggandet någon gång i vår/sommar. Än så länge så är det endel pill kvar innan jag känner mig nöjd, men detta är iaf en början.

Det vi klurar nu på är om vi ska ha dörren i mitten av farstun eller åt höger. Finast är det definitivt att ha den i mitten, men rent praktiskt kanske det är bättre att ha den till höger då man får mer utrymme till vänster när man kommer in. Sedan vet vi inte riktigt hur vi ska göra med trappan eller i vilket mtrl den ska vara. Har ni tankar och idéer så är de välkomna :o) Viktigt är att trappan passar ihop med huset och inte känns för modern. Observera att utöver ritningen så tillkommer en sockel i sten så dörren ligger cirka 40 cm över marknivå.



Fint!

Tycker absolut att du ska ha dörren i mitten, det är mycket finare.



Hade inte en stentrappa varit fint, det passar ju mot sockeln. Om man vill ha en billigare variant kan man ju alltid göra en av gångstenar typ detta:



http://villarijfs.wordpress.com/category/tradgardgardsplan/page/2/

2012-01-11 // 13:29:57
» Linda

Ja, jag är oxå inne på en stentrappa.. Känns lite omständiga än en i trä, men vi får se. Den du länkade till är ju ett alternativ :o)

2012-01-11 // 18:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback