» PÅSKFJÄDRAR


I helgen så pimpade jag vårt ris med ljusslingor med vita, rosa och turkosa fjädrar. Tyckte det blev en fin färgklick där i hörnet :o)

Hur härligt väder var det inte igår? 18 grader och sol! Jag och Joel gick en promenad efter jobbet och köpte glass, underbart skönt! Det kändes nästan konstigt att spatsera runt i bara tröja när det inte fanns några löv på träden eller några andra gröna tecken. Idag är det bara 7 grader. Det är inte klokt vad temperaturen kan variera så här års.

Jag har precis lagat Enchiladas att ha som lunchlådor. Tror bestämt att det blir 12 portioner så nu behöver jag inte oroa mig för vad jag ska äta till lunch de kommande två veckorna *hehe* Bara det är gott så kan jag äta samma sak väldigt länge. Det är ju minsann ingen som tycker det är konstigt om man äter gröt till frukost varje dag i 40 års tid. Varför ska det då vara konstigare att äta samma typ av lunch "några" dagar i rad?

På lördag åker jag och hjärtat till Rom. Igår satt jag och läste igenom guideboken jag köpte till Joel i julklapp och det låter verkligen som en fantastisk stad med hur mycket som helst att se och gångavstånd till det mesta. Ska bli så himla roligt!

Nu ska jag justera bygglovsritningarna lite sedan åker förmodligen ansökan nummer två in innan helgen. Joel var där och pratade med vår Björn i måndags och han lät mycket mer positiv än tanten som vi träffade sist vi var där tillsammans så nu tror vi att vi har en sportslig chans att få igenom det så som vi vill ha det :o)



» Anna

Åh vi planerar att besöka rom i sommar så du får gärna komma med en massa tips sen =)

2012-04-02 // 17:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback