» BARCELONA

I lördags åkate jag till Barcelona med fem härliga brudar! Det var första gången jag var där och jag verkligen älskade stan! Vi var inte speciellt kulturella av oss, vi såg inte ens Segrade Familia. Istället så strosade vi runt, njöt av det fina vädret, åt en massa god mat, glass och drack drinkar, men framför allt så njöt vi av varandras sällskap :) Det var inte heller någon hög prio på shopping, men jag lyckades iaf få med mig fyra klänningar hem som jag är väldigt nöjd med! Nu väntar jag bara på att börja använda dem :o) Det fanns verkligen hur mycket fint som helst att köpa! Dessutom så fanns det massor av billiga affärer med fina kläder, vilket jag går igång på lite *hehe*

Annars föll jag mest för de mysiga gränderna, den vackra hamnen och den långa stranden som låg precis i anslutning till city. Det är något visst med städer som ligger vid havet. Tur för mig att jag bor i Göteborg då med andra ord :o)

Vi hade hyrt en lägenhet via Hotels.com som visade sig vara helt nyrenoverad med en balkong i kvällssol. Annars tycker jag det är ofta som bilderna inte riktigt motsvarar förväntningarna, men så var alltså inte fallet denna gång! :o)

Jag kommer definitivt att åka tillbaka till Barcelona igen... snart!

Här kommer även lite bilder från resan :o)


Lunch första dagen


Cava på balkongen


SKÅL!


Vi hittade en mysig innergård


Parc Guell


Utsikt från Parc Guell


Fikastund




Roliga hus designade av Gaudil


Hamnen


Brygghäng


Stranden


Fina tejerna :o)


Emelie :o)


Lunch vid stranden


Sista kvällen var vi lite trötta så det blev pizza på balkongen istället för drinkar i city :o) Emily och Sabina tar skydd när Emelie ska öppna en flaska med Cava


Mys!


En annan park..




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback