» FÖDELSEDAGSTÅRTA I ROSA & VITT

Så här blev tårtan som jag gjorde till Joels fastrar i lördags. Den består av ljusa bottnar och är fylld med chokladkräm och björnbärsmousse. Den är spacklad med grädde och täckt med marispan för omväxlings skull. Vanligtvis så brukar jag spackla med smörkräm och täcka med sockerpasta. Jag hade nästan glömt hur gott det var med marispan och grädde. Nästan godare faktiskt om jag ska vara helt ärlig! Nackdelen med marsipan är dock att den inte går att få vit såvida man inte köper special. Blommorna är gjorda av sockerpasta och det krusidulliga är kristyr som som spritsat. Jättelätt att tillverka. Det är bara att vispa ihop äggvita, några få droppar ättiksprit och florsocker :o)
 


» Åsa

Woowww!! Helt galet vacker tårta!

2012-11-07 // 11:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback