» GÖRA RENT SILVER UTAN ANSTRÄNGNING

Freeeedag! Whihooo! Men det är inte klokt vad tiden går fort! Snart är det jul hörrni! Det märks inte allra minst i affärerNA där man bullat upp en hel massa julsaker. Me like :o)

 

Om en liten stund kommer mina föräldrar då blir det fika och sen ska vi åka till julmarknaden på Tjolöholms slott. Ska bli härligt att få lite julmys :o) När vi kommer hem så har jag fixat tre-rätters och ett gott vin som vi ska svulla i oss :)

 

Igår var jag ju i Ullared med Josefine. Så lite folk som det var då har jag nog aldrig varit med om. Okej, det var inte direkt öde, men man behövde verkligen inte trängas. Jag köpte endel julklappar, lite bra-och-ha-grejer så som en ny locktång schampo och lite annat. Sen hittade jag även två tomtar som var jättesöta :o)

Sen måste jag tipsa om en sak som jag minsann tror jag tipsat om innan, men det är hur man gör rent silver. Koka upp vatten. Sätt i proppen i diskhon, täck botten med aluminiumfolie och häll i cirka 1 dl salt. Häll på det varma vattnet och lägg ner silvret. På 10 sekunder så har det blivit blänkande och som nytt utan nästan ingen ansträngning alls! :)

Nu måste jag kila! Hoppas ni får en fin helg!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback