» LEN CHOKLADKRÄM

Idag har jag provat ett nytt recept på chokladkräm. Jag ska ha den i tårtan som ska serveras på lördag. För att den ska safta till sig ordentligt så har jag monterat den redan idag :o) Jag var ju tvungen att slicka bunken och jag måste säga att chokladkrämen var väldigt smaskig!
 
Jag var riktigt sugen på att komma ut i naturen idag efter jobbet, men precis när jag satte mig i bilen för att köra hem så började det regna. Oväntat. Så det fick bli ett pass med hemma-gympa-video istället :) Sen har jag målat klart byrån. Eller ja, jag tror den är färdigmålad, men jag får väl inspektera den lite närmare imorgon när det är ljust. Men man kan ju alltid hoppas att det inte behövs ännu ett lager färg för så kul är det ju inte att måla lager på lager... på lager.. på lager. Ja ni hajar :o)
 
Nu är det snart min favorit serie, Revenge!
 
 
Ingredienser:

2 1/2 dl florsocker

75 g smör, rumsvarmt

1 ägg

125 g mörk choklad

 

Gör så här:

Vispa rumsvarmt smör, ägg och siktat florsocker till en jämn smet. Smält chokladen över vattenbad eller i micron. Blanda chokladen med smörblandningen. Bred krämen på tårtan. Låt gärna stelna något innan servering. Förvara tårtan i kylskåp.

 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback