» PIANOPALL MED FUSK FÅRFÄLL

 
Den här pianopallen köpte jag på Pingskyrkans second hand i Falköping för 30 kronor när jag var hemma förra helgen. Då var den brun och ful och var klädd med ett mindre vackert tyg med korsstygnsbroderier. Jag har slipat av den lite lätt och målat den med två lager grundfärg och ett lager lackfärg. Det blev två lager av grundfärgen  då jag hade mer av denna. Dessutom så torkar den mycket snabbare än lackfärgen oh täcker lika bra :o) Men för att få en tålig yta så ska man väl egentligen måla flera lager med lackfärgen, men vem orkar det lixom *hehe*
 
 
Fuskfårskinnet måste jag säga att jag är mycket nöjd med! Det är inhandlat på Myrins textil i Kållered och tittar man inte jättenära så kan det gott passera som riktig fårfäll :o)
 
Jag tror bestämt att den ska få stå i hallen på andra våning tills den hittar till sin tilltänka plats i köket, men dit kan den inte flytta förrän vi fixat lite med köksinredningen.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback