» KONSTEN ATT VÄLJA RÄTT KAPPA

Det här med att hitta den perfekta höst/vinter kappan är då sannerligen inte lätt! Det krävs tydligen att man gör några felköp för att man ska inse vad man egentligen vill ha.
 
När jag pluggade i Växjö för en si så där fem år sedan så köpte jag en svart kappa med lite ståkrage som jag älskat sedan dess. Nu var den ju inte av bästa kvalité (man var ju student lixom) så egentligen borde jag slutat att använda den för i alla fall tre år sedan, men jag har inte hittat någon bra ersättare.
 
För två år sen så köpte jag en ny svart kappa, men ni vet hur det kan vara när man fortfarande känner att man har alternativ som är bättre då använder man de istället, även om man köpt något nyare. Av denna kappa lärde jag mig att jag inte gillar när de är för långa, dvs går ända ner till knät ;)
 
Nu tror ja dock att jag kan ha hittat en fullgord ersättare till Växjö kappan nämligen den på bilden här bredvid. Den kommer från La Redoute och har skinärmar och skinndetlajer på kragen och bältet. Tyckte den var stilren men ändå med lite edge! :)
 
Hoppas nu bara att den sitter bra och inte är alltför tunn. Jag beställde den i vå storlekar för att vara på säkra sidan :) Sen att ag ska behöva vänta ända till dn 10 oktober för leverans känns liiiite jobbigt. Jag är väl inte direkt känd för att ha ett stort tålamod. :o)
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback