» OERHÖRT OMANLIG TÅRTA :o)

Joel hade grabbkväll här i lördags och han önskade en tårta till efterrätt och jag vart inte nödbedd *hehe* Självklart så ställer man upp när någon önskar sig en tårta lixom. Dessutom så fick jag möjligheten att testa fyllningarna som jag tänkt ha i de bröllopstårtor jag ska göra till den 7 september :) Inte för att skryta, men det kan vara den godaste tårta jag gjort *hehe*. Jag tror bestämt att de andra också tycket det för det gick väldigt mycket tårta på inte så många personer. Annars upplever jag att det aldrig går åt så mycket tårta som man tror att det ska göra. Jag tänker inte avslöja vad jag hade i den ännu, men jag kan säga att det finns en hint av choklad och att jag hittat på en av fyllningarna själv :o) Så här den ut:
 
Till den här tårtan så har jag använt Tårtdecors egen sockerpasta. Efter att ha värmt den några sekunder i micron så var den väldigt smidig och lättjobbad. Jag upplevde även att den var lättare att färga in än många andra sockerpastor. Den var definitivt mycket lättare att färga in än Ballinas flowerpaste. Den var god i smaken, påminde lite lätt om bubbelgum fast utan det plastiga *hehe* Den sockerpasta jag använt mig mest av är Strössel & Annats "dekorfondant". Om man täcker en tårta med denna så är den matt och fin även efter några dagar i kylen. Tårtdecors blev glansig och lite klibbig trots att jag använt mig av smörkräm under. Egentligen är det väl inget som påverkar vare sig smak eller utseende nämnvärt, men den blev lite klibbigare att skära. Om jag skulle välja Tårtdecors eller Strössel & Annats sockerpasta så skulle jag nog välja Strössel & Annat. Prismässigt är det ingen större skillnad.
 


Tack för tipsen!

Svar: Vassegó! :)
Linda Einemark

2013-08-22 // 22:13:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback