» DIY- LEKSAKSHUS MED SVARTATAVLANFÄRG

 
Jag har pysslat ihop en liten julklapp till min brorsdotter i form av dessa trähus. Återigen består materialet av vår gamla köksbänksskiva i ek *hehe*. Jag ritade helt enkelt upp husen på träskivan och sen sågade jag ut dem på Joels pappas bandsåg. Himla smidigt att man har en sån så nära! Efter det så putsade jag till dem med sandpapper, målade dem i olika färger, grönt, rosa och vitt och sedan målade jag två lager svartatavlanfärg på ena sidan. Jag har för mig att jag köpte den på Biltema. Tanken är sen att man själv ska kunna rita vad man vill på husen. Jag hittade även färggranna tavelkritor på Nille som känns klockrena till ändamålet :o) Rätt nöjd med mig själv *hehe*
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback