» JULAFTON

 
Årets julafton skilde sig en aning från mina senaste 28 jularna då jag vart hemma hos mamma och pappa i Falköping. Istället så var vi hos min bror på förmiddagen och över lunchen och sen åkte jag och Joel upp till hans släkt som firar jul i Väjern. Årets upplägg funkade det med och vi hade jättemysigt, även om jag nog allra bäst gillade att vara i Falköping, men det har nog mest att göra med att det alltid varit så och att jag lixom förknippar julafton med just den miljön. Hade det varit för några år sedan så tror jag att jag hade tycket det var jättejobbigt att inte fira julafton precis som vanligt, men jag tror bestämt att jag blivit vuxen eller nåt för att följa traditioner eller att saker och ting förändras känns inte längre så jobbigt, Jag minns när jag bodde hemma i Falköping då kunde jag noja över att en porslins tomte inte stod där den alltid stått *haha*
 
En ny tradition för i år var "mandeln i gröten". Ganska så sent på julafton så serverades det gröt och den som hittade mandeln fick en liten fin porslinstomte. Jag vann! Jag fick mandeln på andra tuggan ,men jag sa inget förrän Joel var klar med sitt andra lass med gröt. I'm bad! *hehe*
 
Idag var jag inne i stan klockan tio när butikerna öppnade. Det var ganska lugnt första timmen, men sen blev det fullständigt kaos! Jag åkte hem vi ett och då hade jag köpt ett par svarta pumps vilka hade högre klack än vad jag köpt på 14 år. Det var nämligen väldigt inne med platsåkor när jag gick i högstadiet och även jag hade det då. Det var alltså tills jag insåg att jag var lång och började undvika det. Men jag tänkte försöka börja skita i det lite nu för det är så rackarna snyggt med lite klack. Vi får väl se hur det går, har sagt samma sak förr och sen återgått till att enbart använda lågklackade skor. Jag köpte även en grå kofta, en svart vardagsklänning en svart silkig festklänning. MANGO hade grym rea, men köerna var insane!
 
Nu ska vi snart gå in till Joels föräldrar och äta lite julmat som är kvar. Vi bidrar med laxtårta och grönkålspaj :o)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback