» JULGODIS OCH JULPYNT

Det serverades ju förstås även godis på den där glöggfesten. Närmare bestämt sex olika sorters hemmagjort godis. Alla de recepten hittar ni under kategorin "gods". Våra gäster var jätteduktiga och åt upp alltihopa! :o)
 

För att göra det hela lite nyttigare och för att det skulle dofta jul så la jag la jag upp clementiner och apelsiner som jag stuckit nejlikor i på ett fat. Piffade till det lite extra oxå med granris :o)
 
 
Jag hade även planterat några hyacinter i mina fina Iittala vas :o) De doftar verkligen ljuvligt fortfarande! Jag har bestämt att jag ska ha blommande hyacinter hela julen så när de här blommat klart så är det jag som åker och köper nya och byter ut de gamla mot! Luktar faktiskt lite som hemma i Falköping under julen då mamma gjorde alltid julgrupper med hyacinter i. Jag har tvättat bort jorden från lökarna sen har bara satt ner dem, mossa och lingonris i vasen. Lätt som en plätt och fint :o)
 
 
Sist, men inte minst på pyntfronten är den här spelade snökulan som jag älskar och som jag köpte i USA. Då jag inte lyckats så bra med tänkeriet när vi packade för att flyga tillbaka till Sverige igen så hade jag råkat packat ner den i handbagaget vilket ledde till att det blev till att böna och be i tullen i USA. Men jag fick med mig den till slut iaf! :o)
 
 
Det av det pyntet det :o)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback