» JULMARKNAD PÅ STORA HOLMS SÄTERI

Idag vi varit på julmarknaden på Stora Holms säteri. Eller ja julmarknad och julmarknad, de vanliga butikerna var öppna sedan var det en liten julmarknad i en utav ladugårdarna. När vi åkte dit så vräkte snön ner och man fick julfeeling! Själva miljön kändes väldigt julig. Det var nästan så man väntade sig att små kutryggiga grå tomtar skulle komma traskandes över gårdsplanen :o) En av butikerna sålde textilier från "Nyblom Kollén". Massa fina saker till hutlöst billiga priser! Man ville köpa allt. Men jag nöjde mig med en kudde, en löpare, ugnsvante, grytlapp och en julgransmatta för 40 kr som kostat över 500 kronor. Min inre smålänning studsade upp och ner av glädje, även fast jag inte alls har småländskt påbrå :o) Vid närmare eftertanke så kanske det var min inre snåljåp som studsade ;o)
 
 
Juligt va!?! Mmm.. när vi åkte därifrån så ösregnade det :o( Underbart är kort eller vad är det man säger. Nu är det mörkt ute så man slipper se eländet *hehe* Om en stund kommer grannaran och Joels föräldrar över på lite andra adventsfika. Jag har en mjukpepparkaka i ugnen som inte alls beter sig som det står i receptet. 20-25 minuter i ugnen. Pyttsan! Nu har det snart gått 40 minuter och den är fortfarande inte klar. Men vilken mjuksockerkaksliknande sak blir klar på 20 minuter lixom? Det måste vara fel i receptet.
 
Nedan ser ni lite bilder på vad jag köpte :o)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback