» ALLA HJÄRTANS DAG

 
Jag är så stolt över min älskling så jag måste visa vad han lagade till mig på Alla hjärtans dag :o) Ni som känner Joel vet kanske att han inte är så himla van vid att laga mat. Och det är för visso sant, men när han väl gör det så blir det oftast väldigt bra! Sen att det tar väldigt lång tid och att köket ser ut som ett slagfält efteråt det tycker jag inte att vi behöver lägga så stor vikt vid *hehe* I torsdags så bjöd min kära sambo mig iaf på en toast till förrätt med handskalde räkor och fin fin kaviar. Notera att räkorna bildar hjärtan :o) Till varmrätt så serverades det fiskgratäng med lax och räksås, väldigt god och dessutom ganska snygg om ni frågar mig! Till dessert så hade han gjort en jättegod mousse med nougat med saltrostade hasselnötter samt tranbär på toppen. Väldigt god! Som vanligt när Joel är i köket så händer det spännande grejer. I torsdags lyckades han till exempel med bedriften att knäcka ett ägg på locket till en kastrull så att det stektes *haha* Men det är ju slutresultatet som räknas, right?! Vackra blommor fick jag oxå :o)
 
Idag är det lördag, men det känns som söndag för Alla hjärtans dag kändes lixom som fredagsmys. Himla tur att det bara är lördag och man tjänat en dag! :o) Snart ska jag och Joel gå ut och en sväng, ikväll så vankas det 32-års kalas i Kungsbacka. Hoppas att man då även fåt glutta lite på Mello :o)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback