» CHOKLADBOLLESMET SYNDA

 
Igår på jobbet så kom vi av någon anledning in på chokladbollar. Det visade sig att det inte bara var jag som under tentamenperioderna svängde ihop en chokladbollesmet, strödde över lite pärlsocker och åt direkt ur bunken. Jag trodde verkligen att det i princip bara var jag som kommit på denna fenomenal form av att synda *hehe* Men så verkar alltså inte fallet vara :o) Receptet är välkänt och väldigt enkelt, men här kommer det iaf:
 
Ingredienser:

100 g rumsvarmt margarin

2 dl strösocker

3 dl havregryn

3 msk kakao

1 tsk vaniljsocker

3 msk kallt vatten (man kan såklart även ta kaffe, men jag gillar inte kaffesmak på godis och kakor)

 

Kokos eller pärlsocker

 

Gör så här: Blanda ihop alla ingredienser med degkrokar. Rulla till bollar och rulla dem i pärlsocker. Jag blandade i guldströssel för lite extra glamour :o)

 

Den här veckan har verkligen inte varit min vecka så det känns extra skönt att det är fredag. Vi försöker att beställa hem plåttak, men det har strulat som attan vilket gjort mig fruktansvärt irriterad. På jobbet går inte mina projekt som jag vill och det är inte så mycket jag kan göra för att påverka situationen vilket får mig att känna mig aningen hanfallen. I onsdags fick jag en P-bot på 600 spänn då jag tydligen inte parkerat i en ruta i ett parkeringsgarage. Det har helt enkelt bara varit en skitvecka, MEN idag känns det faktiskt bättre! Positivt är att jag är frisk. Galet mycket friskare än samma tid förra året då jag sjuk från och till precis hela vintern och våren. Dessutom så var kermikkursen i onsdags rolig och fasaden på huset börjar ta form och det blir jättefint! De gör verkligen ett bra jobb! Sen är jag glad för att jag fortfarande lyckas hålla vikten efter att jag gått ner. Nu ligger jag på runt 70 kg. Jag kan nästan inte själv fatta att jag gått ner 9 kilo på fyra månader. Det låter så mycket, men jag tycker inte att jag ser såååå stor skillnad.

 

Nu ska jag och Joel snart laga lite mat, sen blir det till att svulla i sig alla chokladbollarna ;o)

 

Jsut det ja, fatet ovan har jag gjort på keramiken :o)

 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback