» VIRKAD RUND TURKOS MATTA

Gissa vem som virkat ännu en matta av ett gammalt påslakan? Me! :o) Jag tycker nog nästa att denna blev ännu finare än den förra, men det kan kanske bero på att den är i favoritfärg, turkos *hihi* Om ni skulle vara sugna på att virka en liknande matta så hittar ni beskrivningen här.
 
Igår bakade jag Wienerbröd, Jag var så himla nöjd med mig själv för att jag lyckades få degen i lövtunna lager med smör emellan. Tyvärr så slutade glädjen 15 minuter efter att de varit inne i ugnen då jag insåg att det var fel på ugnen och den inte alls var uppe i temperatur. Det hela resulterade i att Wienerbröden överjäste i min ugn som kanske höll cirka 60 grader (kick ass temperatur för jäsning med andra ord) så jag fick springa över till Joels föräldrar, lasta över den på en annan plåt och grädda färdigt dem i deras ugn. Resultatet blev gigantiska Wienerbröd som totalt tappade formen :( Får se om jag ger det ett nytt försök idag, har ju trots allt en massa vaniljkräm kvar som jag kokade igår. Men först så ska jag och Joel gå en promenad och sen blir det en sväng till stan för att uträtta lite ärenden :o)
 
Hoppas ni får en fin söndag!
 


Pysslig du är! Jättefin matta! Kan tyvärr inte virka. Smart att träna på klassiker till bakverk om du skulle komma med i HSB.

Svar: Tack :) Det är jättelätt att virka bara runt runt. Sök på Youtube, där finns en massa instruktioner att kika på :)
Linda Einemark

2013-02-24 // 17:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback