» BULLBAK I NYA UGNEN

 
Igår provbakade jag ett lass med bullar i nya ugnen. Jag var lite tveksam till hur varluftsugnen skulle fungera, men trots att jag hade inne två plåtar i den nedre ugnen samtidigt så blev bullarna jämt och fint bakade. Öven bullarna i den övre ugnen (som inte är varmluft) blev fin fina. Hur gött är det inte att man kan ha inne tre plåtar samtidigt?! Då går det undan att baka minsann :o) Med andra ord så är jag sjukt nöjd med spisen! Om någon undrar så är det en Electrolux spis som återfinns här. I och med att vi gjorde om köket så köpte vi en ny spis. De gamla vitvarorna var just det, väldigt gamla. Först funderade vi (mest jag *hehe*) på att ha två ugnar och en micro i ett högskåp, men jag är glad att vi valde en spis istället då vi slipper ha ett högskåp till i köket. Det hade helt klart upplevts mindre luftigt då. Nu har vi istället massor av bänkyta (att baka smaskiga saker på :o)
 
På tal om något heeeelt annat. Hurra för vägtullarna! Det trodde jag aldrig att jag skulle säga, men denna veckan har jag åkt runt halv fem från jobbet och kunnat köra i minst 70 km/h hela vägen från jobbet, genom Tingstadstunnel och förbi Liseberg. Så nu tar det kanppt 20 minuter från jobbet och hem, jämfört med typ 45 minuter förr när man åkte vid samma tid. Hoppas den minskade trafiken håller i sig :o)
 


» Pappa

Den högra plåten ser allt lite ojämn ut, men det spelar ju ingen roll. Jag vet att det är svårt att få jämn bakning i varmluftsugnar utan att vända plåten.Vi hade väl en för länge sedan eller om det var mamma.
Pappa

2013-01-10 // 11:18:55
» Hanna

Hej! Kan du inte berätta lite om köksrenoveringen? Har du några före- och efterbilder på ert kök? Gjorde ni om allt? Många frågor här, men ska också byta ut mitt kök från 1956 så jag behöver inspiration :-)

Svar: Hej! Före och efterbilder kommer när allt är klart tänkte jag. Det saknas fortfarande hantag och lite andra smågrejer som vi beställt. Först och främt så köpte vi nya vitvaror då de gamla var just det, gamla. Och bara det är ju ett (dyrt) lyft för köket *hehe* Sen så bytte vi skåpsluckor, la till några skåp bland annat över kyl och frys. Vi bytte bänkskiva, diskho och blandare. Låter kanske inte så himla mycket men det springer ändå iväg i pris. Skåpsstommarna, lådorna och luckorna på Ikea är inte så billiga som jag trott. Totalt så har vi nog shoppat på Ikea för 17 000 kr. Men jag tycker helt klart att det är värt pengarna. Det känns som ett helt nytt kök med mycket mer förvaraning vilket var mitt främsta mål :)
Linda Einemark

2013-01-12 // 18:17:58

Mums va gott & fina bullar. Jag provade göra tårta till min sons kalas. Använde ditt recept med chokladbotten och hallonmousse med jappfluff. vilken hit!! Mycket god =)

Svar: Va roligt att den blev lyckad!
Linda Einemark

2013-01-13 // 21:49:19
» Hanna

Ska bli spännande och se bilder! Var också inne på att göra som ni, precis som du säger blir det ett riktigt lyft med lite färg och sånt, men tyvärr så har jag alla vitvaror integrerat i stommarna = tigersågen fick komma fram när vitvarorna gav upp eftersom det var ju en helt annan standard på den tiden. Tack för en bra blogg förresten, alltid lika inspirerande att kika in.

2013-01-22 // 22:26:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback