» NYTT PYNT I INOMHUSTRÄDET

Det blev visst ett lite längre blogguppehåll än vad jag tänk mig. Men det har varit fullt upp i jul! På fredagen innan jul åkte jag och Joel till Falköping för att fira jul. På Annandan så åkte jag, mamma och pappa tillbaka till Mölndal och fram tills lördagen innan Nyår så höll vi på att fixa med köket. Sen vart det Nyår hos Josefine och David vilket var väldans trevligt! Sen efter Nyår så fortsatte vi att fixa med köket och körde bort den gamla fasaden till tippen. Nu i fredags kom mamma och pappa igen och vi satte upp kakel så nu är köket nästan klart. Det fattas bara sockel, handtag och en lucka, sen är det komplett. Jag måste säga att jag är väldigt nöjd! Tycker det blev en stor förbättring, nästan som ett helt nytt kök. Sen var det även roligt att lära sig hur man sätter upp köksskåp, kaklar osv :o)
 
Idag började vi jobba igen och visst var det segt att gå upp imorse, men väl på jobbet så kändes det ändå helt okej. Jag har fått ytterligare ett projekt tilldelat så nästa vecka blir det nog ett besök på kontoret i Frankrike.
 
Igår var Sabina och Martin här en sväng och hälsade på. Mycket trevligt! Mindre trevligt var att jag tvingades bjuda på köpe kakor och köpe bullar. Ve och fasa *haha* Så nu har jag precis satt en bulldeg så vi har något hembakat att bjuda på om vi skulle få oväntat besök :o) Om man bortser från väntetiden mellan jäsningarna (då man kan passa på att blogga) så är det verkligen inte mycket arbetsinsatts att baka bullar när man har en köksassistent.
 
I lördags åkte granen och julpyntet ut och fram åkte mitt "träd" igen. Jag har piffat upp det lite med en ljusslinga, några små fåglar jag köpte på Falbyggdens ost och med romber i keramik. Tycker det blev klart mycket finare än innan. Dock så är jag lite tveksam till det blåaktiga skenet. Det är nackdelen med LED-belysning, det är svårt att hitta rätta varmvita nyansen. Den här ljsslingan skulle ändå lysa vitt stod det på paketet. Blå-vitt borde det snarare stått tycker jag.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback