» TILLBYGGNADEN- DET GÅR FRAMÅT

Idag har varit en sån där dag när lixom inget känns kul. Men det är väl bara att gilla läget och konstatera att man har sånna dagar ibland. Vi har iaf gjort lite nytta och samlat ihop en del av etenit som ligger på marken i blåa Ikea påsar som vi sen tejpat ihop. Mycket spidigare än byggplasten vi anväde förra gången vi gjorde etenitpaket. Sen har vi vart en runda och köpt konsoler och hyllplan till köket. Nu ska jag äta en stor bit av gårdagens kladdkaka och se några avsnitt av Homeland. På tal om Homeland så trodde jag verkligen att serien skulle vara grym för det är så många som har hyllat den, men båda jag och Joel tycker den är lite seg. Jag tror vi sett avsnitt fem på fösta säsongen så här långt.
 
De har satt en ställning runt hela huset nu i veckan och Joel vågade sig ända upp..
 
.. jag å andra sidan höll mig lite längre ner men tyckte fortfarande det var lite högt och halkigt. Något som man kan ana på mitt kroppsspråk *haha*
 
Bjälklagret på 2:a våning är klart.
 
Vi tog ner den sista eteniten på baksidan idag. På de andra sidorna har de satt vindduk. Förhoppningsvis så kommer isolering och fasad upp snart.
 
Vår trädgård ser verkligen ut som en byggarbestplats just nu. Tur att det inte är sommar och man inte är ute så mycket nu, då kanske man hade tyckt att alla grejer varit mer ivägen. Nu spelar det faktiskt ingen roll :o)
 
Konstruktionen av taket över entren känns lite knepig, men de vet hur vi vill ha det så det får de lösa på nåt sätt. Ytterdörren ska naturlitgvis flyttas till tillbyggnaden och den den nu är så kommer det att vara en bred öppning till det befintliga huset.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback