» TRÄKULOR PÅ FÖNSTERLAMPA

Mer turkost! Man kan aldrig få för mycket av det goda ;o) Själva lampskärmen köpte jag när jag var i Ullared förra veckan, men jag tycket den såg så pyttig ut där i fönstret så jag trädde på några träkulor och vipps så blev den mycket roligare! Först fick jag ju så klart klippa av sladden för att kunna trä på kulorna, men den "lagar" man lätt med en liten sockerbit. Kan dock vara bra att tänka på vart man klipper av sladden innan man lägger själva snittet så att säga så att inte sockerbiten hamnar mitt för fönstret.
 
 
Tatattataaaa! Tänk er nu vad pluttig lampan hade varit utan kulorna ;-P. Gardinera kommer från Ellos. Gillar att de är lite lätt genomskinliga och släpper in mycket ljus. Jag har dessutom delat längderna på hälften på längden så att säga så att de inte veckar sig så mycket. Av längden som blev över sydde jag en "rullgardin", men den får ni se en annan dag :o)
 
 
På Clas Ohlsons hittade jag de här ljusstakarna som passade alldeles ypperligt i färgen. Ugglorna köpte jag i en inredningsaffär Töcksfors :o)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback