» ÄGGSKAL AV KERAMIK

 
Vart är våren? Nog för att det blivit ljusare, men det är ju inte direkt någon värme :( Om två veckor ställer vi om klockan till sommartid. Jag insåg precis att det då kommer att vara ljust ända till klockan åtta på kvällen. Helt magiskt! Det känns som att man blir lite mer levande när ljuset och värmen återvänder :o)
 
Just nu är jag i Falköping en sväng och hälsar på mina föräldrar. I förmiddags så var jag på Pingskyrkan loppis och fyndade lite. Det är galet mycket billigare på loppis i Falköping än vad det är i Göteborg. Det är nästan så att man bli lite avskräckt över att behöva betala sånna överpriser i Göteborg.
 
Dessutom så har pappa har varit snäll och tvättat min bil så nu ser den som ny ut igen. Det var inte klokt vad smutsig den var av allt salt och vägdamm. Tyvärr så håller den väl inte sig fin så länge, men när våren kommit på riktigt och de slutar salta på vägarna så ska jag ge den massor av kärlek och vaxa den så att den glänser och sen ska jag sälja den. Har haft den i två hela år nu så nu är det dags att se sig om efter en ny bil att leasa. Känns som en jäkla djugel, men när det lugnat ner sig lite med huset så får man väl åka runt till lite olika bilfirmor och provköra.
 
Äggskalet här ovan har jag gjort på keramiken. Jag tyckte det gjorde sig fint med små påskliljor i! Nu står det på bordet här hemma hos mamma och pappa som en lite för tidig påskpresent. Jag har fler äggskal på gång och i dessa tänkte jag planera blommor och något ägg kommer nog även att få agera hållare för värmeljus.
 
Hoppas ni får en skön lördag nu ska jag ta och baka lite bullar :o)
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback