» TILLBYGGNADEN 10 MARS

Då var det bara fem dagar tills tillbyggnaden/renoveringen ska vara klar då. Troligt? Nej, inte direkt va! Vi är lite besvikna på Edenorg då det inte känns som att de respekterar dead-linen. Kvalitetsmässigt så har vi dock inget att klaga på :o) Igår hade vi en kille här från en annan firma som vi tänkte använda oss av för att bygga altan då Edenorg gav ett på tok för högt pris för detta jobb. För en vecka sedan la jag upp en förfrågan om altanbygge på Offerta.se och Brabyggare.se och det verkar vara ett populärt jobb att bygga altaner för redan dagen efter jag lagt in annonsen så ringde sex personer. Det är helt sjukt va mycket det skiljer i pris. Vi har fått offerter mellan 30 000 och 120 000 kr för själva arbetet.
 
Underbart väder igår! Även om det är kyligt så känns det ändå att det är vår i luften! Nu börjar man faktiskt se hur tillbyggnaden kommer att bli. Hela taket på det gamla huset är bytt. Taket på högersidan var väldigt dåligt så vi fick byta större delen av råsponten och även några av takstolarna. Även skorstenen var dålig, men det löste snickarna bra och reparerade den. Nu är råspont och papp uppsatt på både nya gamla och gamla delen så nästa vecka kommer forhoppningsvis strö- och bärläkt och plåttak upp. Vi har haft grymt tur med vädret under tiden vi hållt på med taket. Det har inte kommit en enda droppe regn eller snöflinga sedan vi började med taket :o)
 
Igår slet jag, Joel och hans pappa i sex timmar med att frakta bort det gamla plåttaket, gammal råspont, all bråte från vinden och en massa spillvirke som blivit från tillbyggnaden. Jag tror att det blev fem eller sex vändor till tippen. Himla tur att den ligger så nära. Idag känner jag mig lite öm i kroppen efter allt bärande, men det var ändå inte så tråkigt igår. Det var skönt att få vara ute i det fina vädret i så många timmar!
 
Massa bröte i trädgården, men högen i mitten är iaf borta nu :o)
 
Idag ska jag och Joel åka till K-rauta och köpa mer material, sen får det nog bli en prommenad oxå för det är riktigt fint väder även idag! Sen tänkte jag kanske baka lite macarons.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback