» STHLM WEEKEND

I fredag tog jag och älsklingen tåget upp till Sthlm för att se Bon jovi på Stockholm Stadion. Det var faktiskt min första konsert om man inte räknar Rhapsody in Rock som jag var på för en herrans massa år sen. Konserten var bra! Speciellt när det blev mörkt och det körde en massa coola ljusspel. När det var ljust såg inte scenen mycket ut för världen :) Det enda jag är besviken på är att ljudet var lite skrapigt det var svårt att höra vad han sjöng vilket är en nackdel då han har grym röst!

På lördagen så strosade vi runt på stan. Innan vi begav oss ut så hade jag googlat fram adressen till de affärer jag inte ville missa. Jag gjorde sedan dessa adresser till favoriter i appen Google maps och sedan var det bara att med hjälp av GPS funktionen kryssa mellan affärerna. Tänk när man sprang runt med en gammal karta! Tekniken har verkligen gjort livet lättare! Svårt att tappa bort sig oxå när man hela tiden har en blå plupp där man är :o)

Vi besökta bland annat Svenkt Tenn, Illums bolihus, Bruka Design och Syster lycklig. Jag fick med mig två sljusstakar från Bruka samt en liten gräddkanna från Pip Studio. Sen köpte jag även ett par alldeles förträffliga ballerina i skinn i en liten butik på Nybrogatan som sålde Italienska skor. Nu ska de bara gås in, men skinn brukar ju forma sig bra efter foten. Jag har faktiskt slutat att köpa syntetskor då de är både obekväma och går sönder fortare.

 

På kvällen så käkade vi på Mamadou på Norr mälarstrand och sen mötte vi upp Joels kompis Christofer på Orangeriet (tror jag detta hette..)

Summa summarum, det va en himla bra helg! Sen att jag fick fin fina födelsedagspresenter och en fint kort från Joel när vi kom hem gjorde ju inte saken sämre :)

När vi kom hem fikade vi rabarberpaj med Joels föräldrar och sen på kvällen så fick jag välja mat då jag fyllde år så det fick bli räkor med tillbehör. Mums!

...tonsiller ;o) Hatar när Joel fotar så här nära.. så vad gör man lixom *hehe*



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback