» DÖRRKRANSAR OCH UTOMHUSBELYSNING

Jag har alltid tycket det är så fint med dubbeldörrar som ytterdörr så när vi byggde till så var det givet att det var den typ av dörr som vi skulle ha :o) Vi upptäckte även att det är otroligt dyrt med dubbeldörrar Det här var en av de billigaste som vi hittade och som vi gillade och den gick loss på över 20 000 kr om jag inte minns fel. De flesta kostade från 30 000 kr och uppåt. Helt galet!
 
Till sommaren ska farstukvisten målas vit, men i och med att trät inte hunnit bli grått ännu så tycker jag faktiskt at det ser helt ok ut även nu :o) Sommarmöblerna kommer att få stå kvar även i vinter. De står ju under tak och dessutom så är de i metall så de borde klara det ganska bra. Det kan ju vara gött att sätta sig och pusta lite efter att man gått en power walk istället för att gå in i värmen och eftersvettas :o)
 
Förra helgen så satte jag upp julbelysingen! Sprider såda julkänsla tycker jag trors att det inte är någon snö. Stegen gjorde jag i somras och den var egentligen tänkt att hamna inomhus som dekoration, men den kändes aldeles för klumpig så den fick stanna utomhus. Tänkte slänga den ett tag, men nu är jag glad att jag inte gjorde det :o) Ljusslingan runt entren är ny och inhandlades på Rusta för 179 kr. 6 meter lång är den. Både slingorna består av LED-lampor.
 
Jag läste i en tidning att LED lampor drar mindre ström än en timer. Vet inte om det stämmer, men det tål att tänkas på :o) Utomhusbelysningen är iaf timer fri. Det är ju faktiskt bara ljust runt sex timmar per dag så det känns nästan inte som någon idé att släcka ner någon gång.
 
Jag knåpade även ihop två dörrkransar förra helgen av lingonris som jag var ute i skogen och plockade. Som stomme har jag böjt till en najtråd till en lagom stor cirkel och sen har jag bara surrat fast små buketter med lingonris med hjälp av grön metalltråd. Tycker det blev juligt och fint med de röda banden. Vill man ha det lite mindre juligt så kan man ju ta ett vitt band eller ett natursnöre :)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback